Tja, de crisis hè?
Verkopers die vroeger slechts bij de fax hoefden te wachten moeten nu echt aan de bak. Maar veel ‘bazen’ nemen genoegen met de opmerking: “Tja, de crisis hè?”. Wat doe jij? Langzaam je verlies accepteren en trachten te snijden in je kosten, of recht jij de rug en bedenk jij hoe je, tegen de stroom in, toch meer kunt verkopen? Hieronder enkele tips ter inspiratie.
Meer verkopen in de crisis
Natuurlijk zal het niet meevallen in deze tijd om meer te verkopen. Maar als je bij de pakken neer zit, zul je sowieso niet meer verkopen maar minder. Daarom 10 tips, die je kunt gebruiken om meer te verkopen in de crisis:
- Je concurrenten hebben het vast ook lastig. Snijden in kosten leidt tot ontevredenheid bij werknemers. Dat leidt weer tot ontevredenheid bij klanten. Hoogste tijd om klanten bij je concurrenten weg te kapen.
- Focus bij de verkoop op kostenbesparing. Door van jouw diensten gebruik te maken, kan jouw klant kosten besparen.
- Maak gebruik van social media en internet. Door handig gebruik te maken van de nieuwe mogelijkheden, kom je sneller en goedkoper in contact met nieuwe klanten.
- Verkoop meer bij je huidige klanten. Bel al je klanten, en kijk wat je voor hun kan betekenen. Wanneer is de laatste keer, dat jij hebt getracht al je klanten te bellen?
- Haal ‘oude’ klanten terug. Klanten die in het verleden misschien zijn vertrokken, kan je nu terughalen met ‘terugkom’ korting.
- Houdt het faillissementenregister goed in de gaten. De een zijn dood, is de ander zijn brood.
- Overtuig je verkopers met nieuwe contacten en bezoekafspraken. Koop deze in bij via internet, of natuurlijk bij ons.
- Vernieuw je producten en diensten; een goede reden voor een nieuw contact
- Maak meters. Nog meer dan in het verleden geldt” contacten maken contracten.
- Maak een ‘aanvalsplan’ met uw verkopers. Bedenk samen met uw verkopers de nieuwe verkooptactiek, stel haalbare doelen en zit er boven op. Nu is de tijd dat uw verkopers zich moeten bewijzen!