Moeite met koude acquisitie?
Bijna elke account manager heeft er een hekel aan: koude acquisitie….Voor M-connect is dat dagelijkse kost, we doen niet anders. Omdat een goede openingszin bij koude acquisitie vrijwel altijd bepaalt of u door mag gaan of niet hebben wij onze belangrijkste ervaringen voor u op een rijtje gezet.
Een goede openingszin is het halve werk
Wat u het beste niet kunt doen is uw bedrijf, dienstverlening en de reden waarvoor u belt routinematig introduceren bij aanvang van het gesprek. Het eerste belang is de aandacht te verkrijgen van uw gesprekspartner en dat kan door in te spelen op iets dat voor hem of haar actueel en van toepassing is. Enige voorbereiding in de doelgroep of het bedrijf waarnaar u belt is dan wel van belang.
Een voorbeeld
Als wij zelf potentiële klanten benaderen die bijvoorbeeld op Google Adwords adverteren, dan is een goede openingszin: “Mijnheer Jansen, ik zie op Google dat u flink met Adwords adverteert. Wat vindt u van Adwords om nieuwe klanten te trekken?”. Door te eindigen met een open vraag, begint het gesprek met je potentiële klant.
Waar moet je op letten bij een goede openingszin?
Een goede openingszin is kort maar krachtig en to-the-point. De klant staat altijd centraal in de zin, niet het bedrijf waarvoor men belt. De zin prikkelt, daagt uit en maakt nieuwsgierig. De zin sluit altijd af met een open vraag om zo te dialoog aan te gaan.
Hoe luidt de openingszin voor uw bedrijf?
Bent u benieuwd hoe de openingszin voor uw bedrijf zou luiden? Vraag dan vrijblijvend om advies, en vul het formulier op deze pagina in of bel direct naar 026 – 8200230.